Premiera: 10 kwietnia 2024 r.W życiu nie ma nic za darmo! Wyobraź sobie, że od teraz możesz przesyłać myśli bezpośrednio do umysłów innych ludzi, ale w zamian nie możesz zginać kolan i łokci. Przyjmujesz wyzwanie? A co Twoim zdaniem wybraliby ...
Jesteś wiernym fanem komiksów o Thorgalu? A może lubisz tematykę fantasy, ale jeszcze nie miałaś/-eś okazji zapoznać się z serią o walecznym wikingu? Koniecznie to nadrób! Kultowa seria stworzona przez belgijskiego scenarzystę Jeana Van...
Odrobina praktyki i ułożysz patyki!
5 poziomych patyczków musi zmieścić się na 5 pionowych. Czy zdołasz znaleźć wszystkie rozwiązania? Czeka na ciebie aż 120 zadań, a wszystko to w poręcznym, trwałym opakowaniu, które doskonale s...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
5 Sekund - Edycja Specjalna
Prosta gra, w której czas nagli, a łatwe pytania stają się nie lada wyzwaniem. Jest wesoło, jest sym...