Great Western Trail: Kolej na Północ

-18%

Canvas: Ostatnie szlify

5 lat na Belgradzkiej :)

-21%

Lords of Ragnarok (edycja polska)

-13%
zabawka Cobi 3048. M3A1 Stuart
-58%
zabawka Ty Inc. 42545. GRIFFIN - pomarańczowy duch. Ty Beanie Balls
Książki, komiksy ... Rozwiń
  21.00 PLN 29.99 PLN
  17.90 PLN 22.99 PLN
  22.90 PLN 29.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  10.90 PLN 14.90 PLN
  7.40 PLN 9.95 PLN
  11.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Łowcy Skarbów
Bardzo dobra rodzinna gra :-) Kolorowe ilustracje z wyraźną kreską bardzo dobrze budują atmosferę gr...
Michał Malkon Malinowski