PREMIERA 27.03.2024
Zwodniczo prosta gra strategiczna
Co wyjdzie z połączenia Listu miłosnego i Eksplodujących Kotków? Chaos, brudne zagrywki i nieustanne poszukiwanie zemsty! Zwierzaki żądne władzy to zwodniczo prosta gra kar...
Dodatek „Przodkowie” wprowadza do gry „Pagan” kilku nowych wieśniaków z nowymi zdolnościami, którzy poszerzają możliwości rozgrywki. Nowe scenariusze zapewniają jeszcze większą złożoność gry.Uwaga! To nie jest sa...
Jedenasta i ostatnia część sagi o młodzieńczych przygodach Thorgala, przybysza z gwiazd żyjącego wśród wikingów Północy, oraz jego ukochanej Aaricii.
Śmiertelnie raniony przez Swena Widłobrodego Thorgal dzięki magicznym staranio...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Łowcy Skarbów
Bardzo dobra rodzinna gra :-)
Kolorowe ilustracje z wyraźną kreską bardzo dobrze budują atmosferę gr...