Czarodziej Stregobor tkwi zamknięty w swojej wieży w Blaviken. Jest przekonany, że grozi mu śmierć z ręki kobiety dotkniętej Przekleństwem Czarnego Słońca. Prosi Geralta, żeby wybrał mniejsze zło i ją zgładził. Ale gdy wiedźmin spotyka Renfri, ta m&o...
Powieść graficzna przedstawiająca losy odważnego i prawego Thorgala otoczona jest przez fanów prawdziwą czcią. Tym razem duet Yann Le Pennetier i Roman Surżenko serwują prawdziwą ucztę, czyli wydarzenia z młodości bohatera. W ósmym tomi...
„Kajko i Kokosz” Janusza Christy (1934–2008) to jedna z najsławniejszych polskich serii komiksowych. W przezabawny sposób opowiada o przygodach dwóch słowiańskich wojów – mądrego i uczciwego Kajka oraz sil...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Antike II
Gra Antike II jest przedstawicielem można tak powiedzieć nowego podgatunku Euro gry strategicznej. J...