Premiera: marzec/kwiecień 2024 (termin może ulec zmianie)Szerszenie to minidodatek do gry Paleo. Wraz z łatwymi modułami szerszenie nie stanowią wielkiego zagrożenia, jednak w połączeniu z trudnymi mogą okazać się zabójcze.
Nowa, emocjonująca gra twórców Eksplodujących Kotków! Gra w kotka i pyszczek to dwuosobowy pojedynek, w którym używamy magnetycznych kocich łapek, by strzelać do siebie plastikowymi piłkami. No, może niekonieczni...
Premiera: marzec/kwiecień 2024 (termin może ulec zmianie)Burmistrz zlecił ci przebudowę londyńskiego metra. Zoptymalizuj połączenia i stacje przesiadkowe. Doprowadź linie metra do jak największej liczby zabytków i wykorzystaj tunele biegn...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Wiedźmin. Ostatnie życzenie
Uwielbiam Wiedźmina! Jest to najlepsza polska saga fantasy. Nie mogę się doczekać, kiedy zakupię sob...